WEB
Každý z projektů měl nějakou backendovou výzvu, kterou mě lákalo pokořit. Součástí je i frontend, ale na ten se nezaměřuji a podle toho to taky tak vypadá 🙂
Původně jako prodejní web mého ebooku s cílem celý proces automatizovat včetně automatického párování plateb.
Web sám o sobě nic „nedělal“ pouze jsem do něj zapisoval hitorické statistiky. Nicméně pak jsem jej rozšířil o poddoménu nabízející sázkové příležitosti pro vybranou strategii s možností vsadit u sázkové kanceláře.
Vyhledávač ebooků, online kurzů a seminářů pro samonakladatele a lektory s cílem zviditelnit jejich produkt. Je zde zakomponována i automatizace správy objednávek.
Projekt byl založen především s úmyslem propojení středoškoláků a firem v rámci odborných praxí při studiu.
E-shop ve WordPressu postavený na pluginu WooCommerce a fungující na bázi dropshippingu s celým automatickým procesem objednávky.
Pomoc při výuce na rychlé otestování a připomenutí znalostí s přehledem pro učitele a možností kontroly správných a špatných odpovědí.
Jednoduchá stránka s odpočtem času pro efektivní práci s konečným resumé časového fondu.
Algoritmus pro výpočet kombinací genotypů dle zadaných vstupních parametrů, které slouží dále pro vyhodnocování dat. Projekt je součástí vědeckého článku.
DESKTOP
Po webových projektech jsem se chtěl zdokonalit v Pythonu a skloubit tím algoritmizaci, možnosti Pythonu, poznat a naučit se různé knihovny a vytvořit komplexnější projekty v kombinaci s OOP.
Komplexní aplikace umožňující analýzu hodnotných kurzů, jejich výběr pro vsazení, money management, zápis výsledků, statistiky, analýzu statistik a samostatně i Poissonovu strategii pro zjištění počtu branek v utkání.
Připojení skrze API k účtu na kryptoburze s možností nákupu, nastavení cílového zisku a následného prodeje.
Spojení dvou částí a to rozpoznávání řeči a ovládání TV LG skrze internet.
Jednoduchá pomůcka pro automatické klikání na požadovaná místa, za které jsou kredity bez nutnosti sedět u počítače.
MOBIL
Chtěl jsem převést algoritmus v PHP do mobilní aplikace co nejrychleji a proto jsem použil vizuální jazyk Scratch. Zkoušel jsem i začít s Javou pro Android aplikace, ale ta mi bohužel nějak nesedla.
NÁPADY
Projekty výše jsou vytvořené a některé možná vhodné pro byznys. Níže jsou pouze nápady, myšlenky, které není problém vytvořit, spíše mě zajímá případný obchodní potenciál.
Platforma pro soukromé doučování, lektorování, koučování, mentorování.
Podstatou je ty, co se chtějí něco nového naučit propojit s odborníky v daném oboru bez ohledu na konkrétní místo.
Vše by probíhalo online skrze videokonference či sdílenou plochu.
Spojit se tak může například student z jednoho konce republiky s kapacitou v oboru na druhé straně republiky.
Jak šla doba, postupně vznikalo více a více platforem plnící roli prostředníka mezi dvěmi stranami, které by se v reálném světě možná ani nepotkali.
Dnes je doba platforem a věští se jim ještě zářnější budoucnost. Projekt by usnadnil orientaci v nich a umožnil rychlejší přístup či přehledné filtrování například dle oboru.
Přestože se to může zdát jako nesmyslné či pro úzkou skupinu, existuje opravdu velké množství videí poskytující pohledy z kabiny vlaku, auta, kamionu, chůze.
To vše by shrnovala stránka s rozcestníkem dle různých kategorií. Stačilo by tak vytvořit filtr například „pohled z auta“ či „vlak“, jako pokročilejší funkci start – cíl nebo zobrazení podle města.
I když to na první pohled nemusí být patrné, videa mohou sloužit jako průvodce (silnice, dálnice, města, ulice atd.) a zřejmě i proto jsou tolik nahrávána.
Tento nápad je asi zatím z kategorie sci-fi, ale věřím, že se k němu pomalu přibližujeme.
Principem jde o naslouchátko do ucha, které přijímá jazyk toho, kdo na nás mluví (ideálně jazyk rozpozná) a v reálném čase překládá do našeho jazyka.
Výsledkem bude konverzace lidí neznající společný jazyk, komunikující každý ve svém rodném jazyce a přesto si budou rozumět.
Časopisů a různých odborných médií je spousta, což je v pořádku, ale chybí mi nějaký opravdu konkrétní a ne pouze populárně naučný.
Podstatou časopisu by byly konkrétní postupy, návody, výpočty, analýzy apod. V podstatě odborné kurzy psanou formou.
Například konkrétní a detailní postup nákupu nemovitosti od možností financování, přes výběr nemovitosti až po nájemní smlouvy a výběr nájemníka samotného.
Jelikož by témata byla obsáhlá, tvořily by seriál a díky konkrétnosti za vyšší cenu.
Funguje-li princip sdílených pracovních míst v soukromém sektoru, proč by nefungoval i ve školství?
Stává se, že občas vypadne učitel a je potřeba dočasně „zalepit“ díru. Škola by tak mohla na výpomoc povolat učitele, který třeba aktuálně práci nemá či je na zkráceném úvazku.
Samozřejmě výuka by byla zaplacená, ale právní aspekty tohoto nápadu a podrobnější systém chtějí ještě více promyslet do hloubky.
Dnes již existuje portál eidentita, která zobrazuje občanovi informace, které o něm mají některé instituce.
Tento projekt by ale byl jakousi osobní stránkou každého občana se všemi zápisy, které se k dané osobě vztahují včetně majetku či investic.
Nejedná se tedy o informace, které sdružuje stát, ale občan sám o sobě a tím si tvořil své vlastní portfolio.
V ČR trávíme ve školním prostředí mnoho let a tím vzniká vcelku bohatá historie našich úspěchů, neúspěchů, aktivit, samozřejmě známek apod.
Student tak má záznamy o svém studiu, které může využít nová škola či potenciální zaměstnavatel.
Studenty by to mohlo vést k větší odpovědnosti a domýšlení svých kroků v budoucnu a pro zaměstnavatele by to mohla být informace, že daný student je zodpovědný apod.
Zde by bylo potřeba domluvit se s příslušnými státními institucemi na přenosech (propojení) dat.