Důvod vzniku
Jako autor eknihy jsem řešil způsob distribuce a propagace, kde sice existuje cesta smluv s distributory, nicméně každý nově začínající autor řeší tuto otázku znovu a znovu. Projekt tedy měl nabídnout novým autorům jedno místo, kde své dílo mohou zviditelnit a naopak pro potenciální čtenáře tak vznikne jediné místo, kde mohou nalézt autorská díla, ke kterým by se ani třeba nedostali, například z důvodu slabšího marketingu autorů. Sice jsem projekt pojmenoval jako vyhledávač, ale svojí podstatou spíše odpovídá platformě.
Popis projektu
Stránka je rozdělena na tři části a to eknihy, online kurzy a semináře. Na každé z těchto stránek jsou tři možnosti propagace:
1) Affiliate – Autor zveřejní odkaz na své stránky zdarma, já profituji provizi při prodeji a odkaz je ve vyhledávání na nižších pozicích
2) Placená pozice ve vyhledávači – Autor zvolí délku vystavení odkazu (1 den, 7 dní, 30 dní) a odkaz se zobrazí na vyšších pozicích
3) Topování – Autor zvolí délku topování (1 den, 7 dní, 30 dní), odkaz je nad vyhledáváním zvýrazněn a celkově jsou zde odkazy tři
Kromě vystavení autorských děl je také možnost bannerové reklamy na každé ze tří stránek se třemi typy umístění:
1) Horní banner – Nad topováním
2) Boční banner – Vedle placených pozicí a affiliate odkazů (pouze vpravé části stránky)
3) Dolní banner – Pod vyhledáváním
Reklamou není myšleno jakákoliv, ale pouze související se vzděláváním, například dny otevřených dvěří, konference, vzdělávací akce apod. Reklamy na spotřební zboží, dovolené atd. jsou nepřijatelné.
V projektu jsem využil řešení a skripty z dřívějšího projektu Mozkovna a doplnil o automatizaci nasazování objednávek, abych nemusel ručně nejen kontrolovat platby, ale vystavovat i odkazy a k tomu ještě hlídal umístění a délku. Tuto rutinu jsem raději přenechal stroji. Web je pak vytvořen pomocí klasických kombinací HTML, CSS, PHP, SQL, JavaScript, Apache.
Automatické nasazování objednávek:
1) Autor skrze webový formulář provede objednávku (název díla, autor, odkaz na svoji stránku, typ produktu – ekniha, online kurz, seminář, místo – topování, vyhledávání, affil a délku vystavení – 1 den 7 dní, 30 dní)
2) Na email přijde autorovi potvrzení objednávky s QR kódem (knihovna qrcode)
3) Pomocí cron úlohy se těsně před půlnocí kontrolují došlé platby
4) Skrze bankovní API se zkontrolují provedené platby ve formátu XML, spárují se s objednávkami v databázi a autorovi přijde email s potvrzením přijetí platby a fakturou v PDF (knihovna mPDF)
5) Při spárování se odkaz vystaví na stránce, místě a v délce, kterou autor zvolil v objednávce, kde novější platby jsou zobrazovány výše. V případě topování to jsou max. 3 zobrazené odkazy, ostatní jsou jsou ve frontě a musí počkat až vyprší období některému odkazu z aktuálně zobrazených
6) Při párování se také kontroluje, zda již nevypršelo zaplacené období pro vystavení odkazu
Aktuální stav
Projekt i doména jsou nefunkční. Osobně se domnívám, že má obchodní (snad i globálnější) potenciál a může opravdu pomoci samotvůrcům či lektorům se zvýraznit. Chce to, ale kvalitní marketing.
Další webové projekty
Mozkovna
Prodej a blog
Automatický prodej vlastních digitálních produktů včetně párování plateb
Fotbal jinak
Statistiky a strategie
Fotbalové statistiky ČSR, ČR, Evropa, Svět a strategie sázení
Odborné praxe
Studenti a firmy společně
Nabídky a poptávky studentů a firem na odbornou praxi
ELPIT
Eshop na bázi dropshippingu
Hudební, zvuková a světelná technika s automatizovaným prodejem
Genotypy
Algoritmus pro vědecké výpočty
Porovnávání možných kombinací genotypů se vzorky pacienta