Vzdělávej se

Důvod vzniku

Jako autor eknihy jsem řešil způsob distribuce a propagace, kde sice existuje cesta smluv s distributory, nicméně každý nově začínající autor řeší tuto otázku znovu a znovu. Projekt tedy měl nabídnout novým autorům jedno místo, kde své dílo mohou zviditelnit a naopak pro potenciální čtenáře tak vznikne jediné místo, kde mohou nalézt autorská díla, ke kterým by se ani třeba nedostali, například z důvodu slabšího marketingu autorů. Sice jsem projekt pojmenoval jako vyhledávač, ale svojí podstatou spíše odpovídá platformě.

Popis projektu

Stránka je rozdělena na tři části a to eknihy, online kurzy a semináře. Na každé z těchto stránek jsou tři možnosti propagace:

 

1) Affiliate – Autor zveřejní odkaz na své stránky zdarma, já profituji provizi při prodeji a odkaz je ve vyhledávání na nižších pozicích

2) Placená pozice ve vyhledávači – Autor zvolí délku vystavení odkazu (1 den, 7 dní, 30 dní) a odkaz se zobrazí na vyšších pozicích

3) Topování – Autor zvolí délku topování (1 den, 7 dní, 30 dní), odkaz je nad vyhledáváním zvýrazněn a celkově jsou zde odkazy tři

 

Kromě vystavení autorských děl je také možnost bannerové reklamy na každé ze tří stránek se třemi typy umístění:

1) Horní banner – Nad topováním

2) Boční banner – Vedle placených pozicí a affiliate odkazů (pouze vpravé části stránky)

3) Dolní banner – Pod vyhledáváním

Reklamou není myšleno jakákoliv, ale pouze související se vzděláváním, například dny otevřených dvěří, konference, vzdělávací akce apod. Reklamy na spotřební zboží, dovolené atd. jsou nepřijatelné.

 

V projektu jsem využil řešení a skripty z dřívějšího projektu Mozkovna a doplnil o automatizaci nasazování objednávek, abych nemusel ručně nejen kontrolovat platby, ale vystavovat i odkazy a k tomu ještě hlídal umístění a délku. Tuto rutinu jsem raději přenechal stroji. Web je pak vytvořen pomocí klasických kombinací HTML, CSS, PHP, SQL, JavaScript, Apache.

 

Automatické nasazování objednávek:

1) Autor skrze webový formulář provede objednávku (název díla, autor, odkaz na svoji stránku, typ produktu – ekniha, online kurz, seminář, místo – topování, vyhledávání, affil a délku vystavení – 1 den 7 dní, 30 dní)

2) Na email přijde autorovi potvrzení objednávky s QR kódem (knihovna qrcode)

3) Pomocí cron úlohy se těsně před půlnocí kontrolují došlé platby

4) Skrze bankovní API se zkontrolují provedené platby ve formátu XML, spárují se s objednávkami v databázi a autorovi přijde email s potvrzením přijetí platby a fakturou v PDF (knihovna mPDF)

5) Při spárování se odkaz vystaví na stránce, místě a v délce, kterou autor zvolil v objednávce, kde novější platby jsou zobrazovány výše. V případě topování to jsou max. 3 zobrazené odkazy, ostatní jsou jsou ve frontě a musí počkat až vyprší období některému odkazu z aktuálně zobrazených

6) Při párování se také kontroluje, zda již nevypršelo zaplacené období pro vystavení odkazu

Aktuální stav

Projekt i doména jsou nefunkční. Osobně se domnívám, že má obchodní (snad i globálnější) potenciál a může opravdu pomoci samotvůrcům či lektorům se zvýraznit. Chce to, ale kvalitní marketing.

Další webové projekty