Důvod vzniku
Jelikož jsem měl za sebou již několik webových projektů, chtěl jsem se posunout dále, tvorbu jako takovou přeskočit a spíše nastavit zavedený automatický model s možností prodejů přes internet prostřednictvím eshopu. Proto jsem zvolil redakční systém WordPress a pomocí pluginů jej nastavit, automatizovat a zaměřit se spíše na prodej, reklamu a marketing, kde jsem cítil veliké mezery.
Popis projektu
Jelikož se jednalo o vedlejší příjem při zaměstnání, pak jsem hledal, co nejjednodušší správu a řízení a proto jsem zvolil model dropshippingu, kde není potřeba řešit sklad, faktury, vratky a vše spojené s objednávkami. Šlo o přeposílání objednávek pomocí API ze stránek eshopu do systému platformy, která sdružuje dodavatele různých sortimentů.
Eshop byl dělán v redakčním systému WordPress a pluginu WooCommerce. Plugin umožňující odesílání objednávek přes API byl tehdy k dispozici zdarma, tudíž šlo pouze o nastavení parametrů. V rámci propagace bylo potřeba propojit produkty eshopu přijímané v XML a ukládány do databáze s Heurékou. To jsem zajistil vytvořeným skriptem v PHP, který aktuální produkty vložil do nového XML odpovídající požadavkům Heuréky. Kromě toho i skriptík pro odstranění produktů, které již nebyly na skladě. K tomu ještě malé úpravy v CSS a PHP.
I když primárním důvodem bylo naučit se reklamu, tak jsem dospěl k názoru, že prostě nelituji jediné minuty strávené při programování (a že jich bylo), ale u propagace mi i pár minut přijde dlouhých. Prostě zde nemám flow. Proto jsem začal hledal někoho, kdo by si to vzal na starost. Zájemci byli, ale na schůzku došlo pouze dvakrát. V jednom případě nefungovala chemie a ve druhém jsme si plácli. Bohužel nevím, co se stalo. Klučina asi po třech měsících a vcelku pravidelné komunikaci a všech zaplacených pohledávek z mé strany, přestal komunikovat (to začal covid na jaře 2020). Od té doby bohužel žádný kontakt.
A tak jsem se rozhodl eshop prodat ideálně než skončí platnost domény a hostingu. Na to bylo přibližně 9 měsíců. Zájemci byli, někde jednání krachla, ale nakonec se podařilo eshop prodat.
Proces automatického procesu objednávky:
1) Zákazník si vybere produkt, který skládá do košíku, následně přejde k pokladně, kde zadá, jak své údaje, tak typ dopravy a platby
2) Objednávka se přenese na platformu sdružující dodavatele a přepošle se danému dodavateli. Zákazníkovi přijde potvrzení objednávky i údaje k platbě emailem. Produkty i dodavatele lze kombinovat, takže údaje z jedné objednávky se automaticky rozešlou na patřičná místa
3) Po přijetí objednávky dodavatelem, proběhne expedice včetně předání dopravci
4) Po přijetí objednávky zákazníkem a uplynutí čtrnácti dní na zákonnou možnost vrácení je připsána provize nabídnutá dodavatelem
Aktuální stav
E-shop na bázi dropshippingu byl úspěšně prodán. Původní doména je zrušena, eshop je převeden na doménu novou.
Další webové projekty
Mozkovna
Prodej a blog
Automatický prodej vlastních digitálních produktů včetně párování plateb
Fotbal jinak
Statistiky a strategie
Fotbalové statistiky ČSR, ČR, Evropa, Svět a strategie sázení
Vzdělávej se
Vyhledávač a propagace
Zviditelnění e-knih, online kurzů či klasických seminářů pro samotvůrce
Odborné praxe
Studenti a firmy společně
Nabídky a poptávky studentů a firem na odbornou praxi
Genotypy
Algoritmus pro vědecké výpočty
Porovnávání možných kombinací genotypů se vzorky pacienta