Důvod vzniku
Jako učitel jsem chtěl ponechat studenty v bdělém stavu a na začátku hodiny udělat malé shrnutí poslední hodiny, tzv. desetiminutovky. Připravovat je ručně a navíc s nějakou variabilitou by bylo zbytečně náročné a v konečném důsledky i méně efektivní. Udělal jsem tedy testíky na počítači s náhodně generovanými otázkami.
Popis projektu
Zde nebyla cílem žádná technická výzva, ale prosté zjednodušení učitelské práce v rámci průběžného testování studentů a získávání známek k hodnocení. Studenti znají jednu konkrétní webovou adresu, ze které jsou přesměrováni ať už k materiálům, tak testíkům.
Po přesměrování je záměrně zobrazena bílá stránka a jakmile ji mají všichni, tak testík povolím k zobrazení, což pro studenty znamená obnovení stránky. Tímto je zajištěno, že studenti začnou ve stejnou dobu a zároveň umožněno zobrazit testíky různých kapitol. Například student 1 vyplňuje kapitolu 6 a ve stejnou dobu student 2 vyplňuje kapitolu 3.
K tvorbě jsem využil jazyky HTML, CSS, PHP a SQL.
Z pohledu studenta:
1) Student z nabídky zvolí svoji třídu, na základě které se zobrazí odpovídající jména a vybere to své
2) Testík obsahuje 10 otázek, z čehož prvních sedm je z poslední kapitoly náhodně generovaných a poslední tři jsou náhodné z předchozích kapitol. Tyto opakovací otázky se mohou zobrazit několikrát a student, tak konečně bude problematiku znát
3) Otázky jsou uzavřené, tj. 3 možnosti z nichž právě jedna je vždy správná
4) Během testíku se odpočítává čas a po jeho vypršení se pouze vypíše text KONEC, nicméně je připraven i na možnost zablokování odpovídat po uplynutí času
5) Po odeslání testíku se student ihned dozví počet bodů a známku. Záměrně studentům nedávám možnost se ihned podívat, co měli špatně, jelikož soused může správnou odpověď opsat
6) Po dokončení testíku všemi, mají zájemci možnost projít výsledky se mnou a probrat, proč je odpověď právě taková
Z pohledu učitele:
1) Jako učitel mám k dispozici stránku s přehledem odevzdaných testíků a potřebnými informacemi jako jsou datum, jméno, třída, kapitola, známka a možnost testík zobrazit
2) K dispozici je i vyhledávací pole, kde po zadání jména se vypíší všechny testíky připadající k danému studentovi. Tuto možnost mám hlavně kvůli rodičům, kdy lze během chvilky ukázat všechny testíky studenta včetně konkrétních otázek, co měl správně a co dobře
3) Zobrazený testík, pak vypadá stejně jako při jeho vyplnění pouze je barevně odlišena správná či špatná odpověď. Pouze zelená barva značí správnou odpověď a tu student zvolil. Červená barva značí studentovu odpověď a ta je špatně, zelená pak značí, co bylo správně
Aktuální stav
Testíky aktivně využívám ve výuce a přijde mi, že si na ně i sami studenti zvykli. Jelikož byl cíleně vyvíjen pouze pro mě, pak pro širší využití by to chtělo doplnit uživatelskou část, jak s možností nastavení vstupních parametrů (bodové hodnocení, známkování, čas apod.), tak i správa (otázky, možnosti, studenti, třídy apod.)
Další webové projekty
Mozkovna
Prodej a blog
Automatický prodej vlastních digitálních produktů včetně párování plateb
Fotbal jinak
Statistiky a strategie
Fotbalové statistiky ČSR, ČR, Evropa, Svět a strategie sázení
Vzdělávej se
Vyhledávač a propagace
Zviditelnění e-knih, online kurzů či klasických seminářů pro samotvůrce
Odborné praxe
Studenti a firmy společně
Nabídky a poptávky studentů a firem na odbornou praxi
ELPIT
Eshop na bázi dropshippingu
Hudební, zvuková a světelná technika s automatizovaným prodejem
Genotypy
Algoritmus pro vědecké výpočty
Porovnávání možných kombinací genotypů se vzorky pacienta